艺术广大已极,足可占有一个人。

 
Loving Strangers - Jocelyn Pook、Russian Red

音乐随身听:

【电影原声】loving strangers - Jocelyn Pook / Russian Red

西班牙电影《Room In Rome》(罗马的房子)主题曲,收录于原声带Room in Rome (Habitación en Roma, 2010)中。

Jocelyn Pook的音乐采用了俄罗斯和中东的一些古曲元素,风格神秘而忧郁。而西班牙独立民谣歌手Russian Red的演唱,空灵颓靡,精灵魅惑,有种能够穿透耳膜直达最深处的功力。

《loving strangers》

Loving strangers, loving strangers
爱中的陌生人,爱中的陌生人,
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

爱中的陌生人,爱中的陌生人,
Loving strangers, loving strangers
爱中的陌生人,爱中的陌生人,
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

我的口袋里有个洞

I’ve got a hole in my pocket
我的口袋里有个洞

所有的钱都不见了
where all the money has gone
所有的钱都不见了

想对你的心说说话 告诉它我对你全部的爱意
I’ve got a whole lot of work to do with your heart
想对你的心说说话 告诉它我对你全部的爱意

不过它太忙了 我却很悠闲
cause it’s so busy, mine’s not
不过它太忙了 我却很悠闲

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers,
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..
It’s just the start of the winter
这一切开始在冬季

孤独围绕着我
and I’m all alone
孤独围绕着我
but I’ve got my eye right on you
我的眼睛一直深深注视着你

给我一枚硬币吧 我会带你飞到月亮上去
give me a coin and I'll take you to the moon
给我一枚硬币吧 我会带你飞到月亮上去

给我一杯啤酒吧 我会傻傻的吻你
give me a beer and I’ll kiss you so foolishly,
给我一杯啤酒吧 我会傻傻的吻你
like you do when you lie, when you’re not in my thoughts,
就像你说谎时 你没有思我所思 想我所想

就像你说谎时我知道这并不是我的幻想
like you do when you lie and I know it’s not my imagination
就像你说谎时我知道这并不是我的幻想

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, …oh
爱中的陌生人啊,噢..

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers,
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers,
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

爱中的陌生人,爱中的陌生人
Loving strangers, loving strangers,
爱中的陌生人,爱中的陌生人

爱中的陌生人啊,噢..
loving strangers, oh…
爱中的陌生人啊,噢..

评论
热度(83)
Top

© 墨尘 | Powered by LOFTER